Мета:
·
узагальнити й систематизувати знання учнів з
теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І.
Менделєєва. Будова атома», визначити
рівень навчальних досягнень учнів з теми;
·
розвивати творчі здібності учнів, викликати у
них інтерес до вивчення хімії;
·
виховувати наполегливість, акуратність, увагу.
Державні вимоги до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Учень:
-аналізує інформацію,
закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики
хімічного елемента;
-використовує інформацію,
закладену в періодичній системі, для класифікації елементів(металічний або
неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих
речовин(метал або неметал), визначення хімічного характеру оксидів, гідратів
оксидів.
-розрізняє атомне
ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди, групи, головні та побічні підгрупи
періодичної системи; металічні та неметалічні елементи;
-характеризує
сутність прийому класифікації та його роль у науці;
-пояснює періодичність зміни властивостей хімічних
елементів; залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної
будови атомів; -оцінює наукове значення періодичного
закону.
Обладнання та
реактиви періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва картки із
завданнями.
Базові поняття і
терміни: електронна формула, заряд ядра, протони, електрони, нейтрони,
оксиди, метал, неметал.
Тип уроку: контроль
і коригування знань, умінь і навичок.
І рівень (по 0,5 бала)
Завдання з вибором
однієї правильної відповіді
1. Позначте елемент побічної підгрупи:
A Zn; Б Mg; В Be; Г Са.
2. Позначте елемент з найбільш яскраво вираженими
металічними властивостями:
А С1; Б Na; В Si; Г
К.
3. Позначте електронну формулу атома Флуору
A ls22s22p63s23p5; Б ls22s22p63s23p3;
В ls22s22p5; Г ls22s22p63s2.
4. Позначте електронну формулу атома Фосфору:
A ls22s22p63s23p5; Б ls22s22p63s23p3;
В ls22s22p5; Г ls22s22p63s2.
5. Позначте хімічний символ і формулу вищого оксиду елемента
з електронною формулою атома 1s22s22p2:
A Si і SiО2; Б S і SО3; В
С і СО2; Г С і CO.
6. Позначте атом елемента з найменшим радіусом:
А
Літій; Б Берилій; В Бор; Г Карбон.
ІІ рівень (по 1 балу)
Завдання з вибором
кількох правильних відповідей
7. У головній підгрупі зверху вниз:
А радіус атома
збільшується;
Б число
електронів на зовнішньому рівні збільшується;
В радіус атома
зменшується;
Г число
електронних шарів збільшується;
Дзаряд ядрам
атома не змінюється;
Е число
електронів на зовнішньому рівні не змінюється;
Завдання на
встановлення відповідності
8. Розрахуйте відносну молекулярну масу марганцівки KMnO₄:
А. 160 Б.157,9 В.158 Г.182
Завдання на встановлення послідовності
9. Установіть послідовність зменшення активності металічних
елементів, проставивши поряд у клітинці цифри від 1 до 4:
A Cu; Б К; В Li; Г Au.
ІІІ рівень (по 1,5 бала)
10. Атом елемента має на 3 електрони менше, ніж йон Натрію.
Який це елемент?
11. Складіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна
здійснити такі перетворення:
К →КОН →K2SO4→BaSO4. Обов’язкові
коефіціенти і знаки виділення сполук або формування осаду.
IV рівень (3
бала)
12. Назвати елемент за такими даними: знаходиться в І
групі , головній підгрупі. Відносна
молекулярна маса гідроксиду 102. Обов'язкова запис Дано, Розв'язання, Відповідь
Гарних оцінок! 👌
Немає коментарів:
Дописати коментар