пʼятниця, 3 листопада 2023 р.

8 клас Хімія Підсумкова робота з теми Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома.


Мета:

·      узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома»,  визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми;

·      розвивати творчі здібності учнів, викликати у них інтерес до вивчення хімії;

·      виховувати наполегливість, акуратність, увагу.

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

Учень:

-аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента;

-використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів(металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин(метал або неметал), визначення хімічного характеру оксидів, гідратів оксидів.

-розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди, групи, головні та побічні підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи;                                                                               -характеризує сутність прийому класифікації та його роль у науці;

-пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів; залежність властивостей елементів та їхніх сполук від електронної будови атомів;                                                                                                                   -оцінює наукове значення періодичного закону.

Обладнання та реактиви періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва картки із завданнями.

Базові поняття і терміни: електронна формула, заряд ядра, протони, електрони, нейтрони, оксиди, метал, неметал.

Тип уроку: контроль і коригування знань, умінь і навичок.

 

І рівень (по 0,5 бала)

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Позначте елемент побічної підгрупи:

A Zn; Б Mg;          В Be; Г Са.

2. Позначте елемент з найбільш яскраво вираженими металічними власти­востями:

А С1; Б Na; В Si;  Г К.

3. Позначте електронну формулу атома Флуору

A ls22s22p63s23p5; Б ls22s22p63s23p3;

В  ls22s22p5; Г ls22s22p63s2.

4. Позначте електронну формулу атома Фосфору:

A ls22s22p63s23p5; Б ls22s22p63s23p3;

В ls22s22p5; Г ls22s22p63s2.

5. Позначте хімічний символ і формулу вищого оксиду елемента з електрон­ною формулою атома 1s22s22p2:

A Si і SiО2; Б S і SО3;  В С і СО2;     Г С і CO.

6. Позначте атом елемента з найменшим радіусом:

А Літій;   Б Берилій;   В Бор; Г Карбон.

ІІ рівень (по 1 балу)

Завдання з вибором кількох  правильних відповідей

7. У головній підгрупі зверху вниз:

А радіус атома збільшується;

Б число електронів на зовнішньому рівні збільшується;

В радіус атома зменшується;

Г число електронних шарів збільшується;

Дзаряд ядрам атома не змінюється;

Е число електронів на зовнішньому рівні не змінюється;

Завдання на встановлення відповідності

8. Розрахуйте відносну молекулярну масу марганцівки KMnO₄:

 А. 160 Б.157,9 В.158  Г.182

 Завдання на встановлення послідовності

9. Установіть послідовність зменшення активності металічних елементів, про­ставивши поряд у клітинці цифри від 1 до 4:

A Cu; Б К;   В Li;  Г Au.

ІІІ рівень (по 1,5 бала)

10. Атом елемента має на 3 електрони менше, ніж йон Натрію. Який це елемент?

11. Складіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі пере­творення:

К →КОН →K2SO4BaSO4. Обов’язкові коефіціенти і знаки виділення сполук або формування осаду.

IV рівень (3 бала)

12. Назвати елемент за такими даними: знаходиться  в  І групі , головній підгрупі.  Відносна молекулярна маса гідроксиду 102. Обов'язкова запис Дано, Розв'язання, Відповідь

Гарних оцінок! 👌

Немає коментарів:

Дописати коментар