Слово "кросcенс" означає "перетин значень" і придумано авторами за аналогією зі словом "кросворд", яке в перекладі з англійської означає "перетин слів". Метод розроблений Сергієм Федіним - письменником, педагогом, математиком і доктором технічних наук, художником та філософом Володимиром Бусленко . Вперше опублікований в 2002 році. Виділено три основні типи сфер сенсорного досвіду — візуальний, кінестетичний та аудіальний. Незважаючи на те, що люди думають по-різному, 90 % усієї інформації ми сприймаємо за допомогою зорового аналізатора. Цю методику можливо використовувати в різних класах, але допомогою вчителю будуть самостійно створені кросенси учнів старших класів.
Метод
«кроcсенс»
— один із сучасних розвиваючих
методів, який належить до технології формування творчої особистості й
заснований на візуальних зображеннях.
Кроссенс
являє собою асоціативний ланцюжок,
стандартне поле з дев'яти квадратиків . Дев'ять зображень розставлені в ньому
таким чином, що кожна картинка має зв'язок з попередньою і наступною, а
центральна об'єднує за змістом відразу декілька.
Зазвичай потрібно встановити зв’язки по периметру між квадратами 1-2, 2-3, 3-6, 6-9, 9-8 8-7, 7-4, 4-1 («основа»), а також по центральному хресту між квадратами 2-5, 6-5, 8-5 и 4-5 («хрест»).
Як
же читати кроссенс?
Підкоряючись нормам читання, потрібно
читати зверху вниз і зліва направо. Хоча можна почати з будь-якої зрозумілої картинки.
Алгоритм створення кроссенса:
1.
Визначити тематику
2. Вибрати 8-9 образів до теми.
3. Знайти зв'язок між елементами.
4. Визначити послідовність елементів.
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центральний квадрат).
6. Виділити особливості кожного елемента навколо центрального квадрата.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи
(образи).
8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і
асоціації непрямими, символічними картинками.
9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Немає коментарів:
Дописати коментар